چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه روانشناسی و علوم تربیتی 19

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه روانشناسی و علوم تربیتی 19 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه روانشناسی و علوم تربیتی 19 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی این فایل.

دانلود

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 5 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 53 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 19 چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه قیمت فایل فقط 29,700 تومان مشخصات این متغیر: منابع: دارد پژوهش های داخلی و خارجی: دارد کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی تعداد صفحه: 19صفحه نوع فایل:word توضیحات از متن فایل با بررسی سیر تحول روش های تعلیم برای دستیابی به کیفیت های بالای آموزش، با مدل های نوینی از تعلیم مواجه می شویم که آمیزه ای از آموزش های حضوری  و الکترونیکی (مجازی) است و از آن به آموزش ترکیبی  تعبیر شده است(زارعی زوارکی، 1388). اگر چه از یادگیری ترکیبی تعاریف گوناگونی براساس محیطی که درآن به کارگرفته می شود و چگونگی استفاده از آن ارائه شده است، اما بسیاری از محققان بر این امر متفق القولند که آموزش ترکیبی یك تلفیق صحیح ازآموزش چهره به چهره و آموزش آنلاین می باشد. بنابراین با اهمیت ترین مسأله دراین یادگیری ترکیبی این است که یك نوع طراحی مجدد و اساسی از ساختار انتقال تدریس و یادگیری را فراهم نماید. زیرا یادگیری ترکیبی یك رویکرد مضاعف یا ساخته شده از لایه های گران آموزشی نمی باشد، بلکه با هدف بازسازی تماس های کلاسی، بهبود مشارکت کلاسی و دسترسی گسترده به فرصتهای یادگیری وب محور به ارائه مجدد فرصتهای آموزشی می پردازد. لازم به ذکر است که دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه چرا یك مربی، آموزشگر، یادگیرنده و… یادگیری ترکیبی را از سایر گزینه های یادگیری انتخاب می نمایند(سعیدپور و طبسی، 1389، ص 59). روش فعال فناورانه یکی از روش های نوین تدریس است که کلاس حضوری و چهره به چهره را با رویکرد های مشارکتی و کاوشگری ترکیب کرده و  از آموزش  الکترونیکی و فناوری های مختلف  نیز بهره می گیرد. یکی از ضعف های روش های سنتی تدریس به ویژه در درس شیمی منفعل بودن دانش آموزان و نبود توجه کافی به روش های فعال تدریس به ویژه روش های نوین مبتنی بر آموزش الکترونیکی و آموزش ترکیبی الکترونیکی است. روش فعال فناورانه این ضعف و نارسایی را ندارد، بنابراین با متنوع نمودن محیط یادگیری باعث جذابیت یادگیری می گردد. 2-2- 39-  روش تدریس فعال فناورانه (  TEAL) استفاده از ترکیب روش تدریس کاوشگری گروهی در آزمایشگاه و شبیه سازی ( با استفاده از فیلم، اینترنت، انیمیشن یا تصویر سه بعدی بنا به ضرورت تدریس ) و سخنرانی کوتاه در موقعیت های مختلف ( بنا به ضرورت) روش تدریس فعال فناورانه ( TEAL ) می باشد. در این روش کلاس وآزمایشگاه از هم جدا نیست و با استفاده از پست الکترونیکی می توان برای هر دانش آموز، با توجه به تفاوت های فردی آنان، تکالیف خاصی را معین کرد( بلچر، 2005). این روش تدریس در زمره روش های فعال تدریس است. روش فعال فناورانه اولین بار در دانشگاه ام ای تی آمریکا  در سال 2000 میلادی در درس فیزیک اجرا گردید. شکل گیری این روش تدریس از آنجا آغاز شد که در سال 1993 فکر حمایت از تعامل بین فراگیران از طریق یادگیری مشارکتی و قرار دادن فهم مفاهیم، به عنوان هدف اصلی تدریس، در ذهن هک ( استاد فیزیک هندی تبار ) شکل گرفت. با این وجود تدریس فیزیک در دانشگاه ها به صورت سخنرانی بود و حضور فراگیران در آزمایشگاه و مشارکت آن ها در یادگیری، با وجود تجربی بودن علم فیزیک، وجود نداشت لذا جک ویلسون در دانشگاه پلی تکنیک رننسالر (1994) تدریس فیزیک را درآزمایشگاه و به صورت تجربی آغاز کرد که این خود یک رویه ی تازه در کلاس های درس محسوب می گردید (بلچر،2003). اصلاح برنامه های درسی فیزیک در دانشگاه MIT به وسیله هک (1998) و مک در موت و دریش  (1999) با تاکید بر یادگیری فعال به صورت گروه های زوجی، جهت فهم بیشتر فراگیران، ادامه یافت. هک در سال 1998 نشان داد که یادگیری در گروه های زوجی دو برابر سخنرانی اثر دارد. اما این روش نیز با توجه به درصد بالای مردودین در فیزیک به وسیله ی بلچر و اعضای تیمش که شامل پتر دورمشکین و دیوید لیستر بود اصلاح گردید( بلچر، 2001). این روش تدیس جدید، TEAL نامیده شد. یکی از اهداف این روش، جایگزین کردن روش تدریس فعال به جای سخنرانی های طولانی مدت است. در این روش، فراگیران در گروه های سه نفره (یا تعداد بیشتر) دور یک میز می نشینند. در هرگروه سه نفره یک کامپیوتر موجود است. علاوه بر آن وسایل آزمایش نیز بر روی میز ها قرار می گیرد. فراگیران با استفاده از وسایل موجود آزمایش انجام می دهند و کاوشگری گروهی در آزمایشگاه را آغاز می کنند(بلچر،2003) سپس آنچه را که با چشم دیده نمی شود از طریق شبیه سازی، تصاویر و فیلم مشاهده می کنند یا چنانچه نیازمند محاسبه، نمودار یا اطلاعات اضافه تری باشد، از کامپیوتر استفاده می کنند. در این روش، دانش آموزان با کاوشگری در آزمایشگاه به کشف مفاهیم دست می یابند( پریشانی و همکاران ، 1390). اگر چه روش کاوشگری گروهی می تواند مهارت هایی نظیر تفکر وخلاقیت را پرورش دهد، اما با این حال روانشناسان یادگیری، دو مشکل خاص این روش را مشخص کرده اند. این مشکلات بیشتر ناشی از خطاهای یادگیری و اتلاف وقت آموزشی است ( صفوی، 1386، به نقل از پریشانی،1390، ص3 ). روش فعال فناورانه (TEAL ) هر دو مشکل کاوشگری گروهی را با استفاده از تکنولوژی و سخنرانی های کوتاه در زمان های مختلف تدریس ( بسته به موقعیت) مرتفع نموده است. اساس تئوری معلم در این روش، رویکرد ساختن گرایی است. از آن جا دانش که نمی تواند به سادگی از معلم به فراگیران انتقال پیدا کند، لذا فراگیران باید در ساختن دانش درگیر شوند وخودشان دانش را بسازند.ایده ی ساختن گرایی، ناشی از تعهدی است که در اثر چیدمان فراگیران در کلاس حاصل می شود. این تعهد از چیدمانی که اشخاص به صورت انفرادی نشسته اند حاصل نمی شود. تعامل اجتماعی، هسته ی مرکزی تدریس و یادگیری علوم در دنیاست قیمت فایل فقط 29,700 تومان برچسب ها : چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه , مبانی نظری و فصل دوم تحقیق یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه , چارچوب مبانی نظری , فصل دوم تحقیق یادگیری الکترونیکی ترکیبی , روش تدریس فعال فناورانه
منتشر شده در
  • پاورپوینت آشنایی با نرم‏ افزار WinQSB صنایع 71
  • پاورپوینت آشنایی با نرم‏ افزار WinQSB صنایع 71 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل پاورپوینت آشنایی با نرم‏ افزار WinQSB صنایع 71 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی این فایل. دانلود پاورپوینت آشنایی با نرم‏ افزار…

  • بررسی سیستم اندازه گیری عملكرد در بیمارستان فیروزگر شهر تهران- 1382 اقتصاد 28
  • بررسی سیستم اندازه گیری عملكرد در بیمارستان فیروزگر شهر تهران- 1382 اقتصاد 28 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل بررسی سیستم اندازه گیری عملكرد در بیمارستان فیروزگر شهر تهران- 1382 اقتصاد 28 با لینک مستقیم از سایت…

  • تحقیق تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه شیمی 31
  • تحقیق تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه شیمی 31 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل تحقیق تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه شیمی 31 با لینک مستقیم از سایت…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس روانشناسی و علوم تربیتی 51
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس روانشناسی و علوم تربیتی 51 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس روانشناسی و علوم تربیتی 51 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی…

  • دانلود كارآموزی در شركت ساتراپ صنعت بهار صنایع 48
  • دانلود كارآموزی در شركت ساتراپ صنعت بهار صنایع 48 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل دانلود كارآموزی در شركت ساتراپ صنعت بهار صنایع 48 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی این فایل. دانلود دانلود كارآموزی در…

  • پاورپوینت مباحثی در سینتیک تولید آهن علوم انسانی 15
  • پاورپوینت مباحثی در سینتیک تولید آهن علوم انسانی 15 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل پاورپوینت مباحثی در سینتیک تولید آهن علوم انسانی 15 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی این فایل. دانلود پاورپوینت مباحثی در…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *