مبانی نظری بازی، اسباب بازی علوم انسانی 35

مبانی نظری بازی، اسباب بازی علوم انسانی 35 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل مبانی نظری بازی، اسباب بازی علوم انسانی 35 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی این فایل.

دانلود

مبانی نظری بازی، اسباب بازی دسته: علوم انسانی بازدید: 6 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 39 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 35 ادبیات نظری تحقیق بازی، اسباب بازی قیمت فایل فقط 20,900 تومان خلاصه ای از کار: – تعریف بازی برای بازی تعاریف متعدّدی بیان شده است. می‌توان معتبرترین‌ تعریف را به این صورت مطرح کرد؛بازی عبارتست از:«فعالیتی‌ که بدون وجود نیروی خارجی(زور و اجبار) و کاملا اختیاری و بدون هدف و منظور خاصّی انجام می‌گیرد،به‌طوری که انجام آن‌ سبب آرامش و لذت گردد». بازی با کار تفاوت زیادی ندارد.تنها اختلافی که می‌توان بین آن دو دانست، در انگیزهء انجام فعالیّت‌ می‌باشد.اگر فعالیتی به منظور رسیدن به هدفی خاص و معیّن دنبال‌ شود،آن را کار می‌نامند.ولی اگر هدف صرفا لذت و خوشی باشد آن فعالیت را بازی می‌نامند. بنابراین،بازی برای کودکان طبق‌ تعریفی دیگر،«یک راه میان بر برای دسترسی به مسائل دنیاست.» و به قول برخی دیگر از محققان«بازی عبارتست از ابراز خود،بدون ترس.» بازی جزو طبیعت کودکان بوده و در حکم یک نیاز غریزی مثل‌ آب و غذا می‌باشد (کوپر و مکی، 1998). ………….. – ارزشهای بازی 1- ارزش جسمانی کودک در بازی جست‌وخیز می‌کند،از پله‌ها بالا و پایین‌ می‌رود،خم و راست می‌شود،اسباب و وسایل بازی خود را جابجا می‌کند.در تمام این حالات از عضلات و اندامهای مختلف کمک‌ می‌گیرد.این اعمال سبب تقویت عضلات می‌گردد. بازی مکانیزمهای داخلی بدن مانند گردش خون،تنفّس، اعصاب،هضم و جذب و دفع را تنظیم می‌کند.رویهم رفته بازی‌ موجب تقویت جسمانی کودک می‌گردد (بوهایمد و همکاران، 2009). …………….. – عوامل مؤثر در بازی 1- سن روشن است که کودک در هر سنی بازی خاصی را می‌پسندد. نوزاد بیشتر دست و پا زدن را دوست دارد. وقتی بزرگتر شد، از اینکه چشمانش را با دست ببندند و با او دالی بازی کنند، لذّت‌ می‌برد. قبل از ورود به مدرسه معمولا بازیهای کودکان بیشتر حالت انفرادی دارد و اگر بازی گروهی انجام شود، بنا به نظر پیاژه‌ حالت موازی یا «پارالل»دارد. کودکان چهار تا هفت ساله در یک محل جمع می‌شوند. ولی هر کدام برای خود بازی می‌کنند. اگر یکی از آنها را از جمع خارج‌ کنید، مخالفت کرده و گریه می‌کند ولی هیچ‌کدام حاضر به انجام‌ یک بازی گروهی و مشترک نیستند (گویینوپ و همکاران، 1995). …………. – طبقه‌بندی و سیر بازی دانشمندان بازی را به صورتهای مختلف طبقه‌بندی کرده‌اند. در اینجا به‌طور خلاصه به توصیف تقسیم‌بندی ژان‌پیاژه (1980)  به‌عنوان‌ معتبرترین نظریه می‌پردازیم. پیاژه بازی را در سه مرحله مطرح می‌کند: 1- مرحلهء تمرینی(حسی-حرکتی)کودک از بدو تولّد تا حدود 2 سالگی به این بازی می‌پردازد. 2- مرحلهء تخیلّی که از 2 سالگی تا 5 الی  6 سالگی انجام می‌شود و شامل بازیهای سمبلیک‌ یا نمادین است. 3- مرحلهء با قاعده که از 5 الی 6 سالگی به بعد است و در این مرحله بازی طبق قاعده و قانون صورت می‌گیرد. 1- مرحلهء تمرینی …………….. – ارزش و اهمیت بازی ……………….. – بازی و ارزش تربیتی آن …………………. – بازی و نقش آن در رشد اخلاقی کودک ………………………. – نقش بازی در تغییر رفتار سازش نیافته کودکان ………………………. – تئوری های مربوط به بازی ……………….. سیر تحولی بازی در کودکان …………….. – اسباب‌بازی و اهمیت آن برای کودکان لغت اسباب‌بازی (Doll) در انگلیسی از لغت Tool (ابزار) اقتباس شده است (شهیم، 1385) و به این مفهوم است که همانطور که بزرگسالان به ابزار و وسایل کار برای انجام کارهای روزمره نیاز دارند، کودکان هم به وسایلی نیاز دارند که همان اسباب‌بازی است. اسباب و به وسیله اسباب‌بازی، کودک می‌تواند دنیای اطراف‌ را بشناسد و به او کمک می‌شود تا مهارت‌هایی که‌ در بزرگسالی می‌تواند برای او سودمند باشند، بیاموزد. اسباب‌بازی، عالم خاصی فراهم می‌کند که در آن، به دور از گرفتاری‌های زندگی،کودک وجود خود را می‌سازد و درواقع به کمک اسباب‌بازی‌ها، کودک‌ می‌تواند خود را در موقعیت‌های تخیلی و واقعی‌ زندگی قرار دهد، نقش و روابط بزرگسالان را بفهمد و با کارها و حرفه‌های جامعه بزرگسالان آشنا شود (شهیم، 1385). ………………. – انواع اسباب‌بازی اسباب و وسایل بازی، برحسب دامنه کار و موقعیت یادگیری، به دو دسته عمده تقسیم‌ می‌شوند: الف: سازمان یافته(محدود): اسباب‌بازی و اشیای بازی این گروه شکل مشخص و از پیش‌ تعیین شده‌ای دارند و دامنه کار آن‌ها محدود است و راه را برای ابتکار و خلاقیت کودک باز نمی‌گذارند. کودک مجبور به فراگرفتن موقیعت‌ یادگیری خاصی است که در هر وسیله وجود دارد. …………….. ضرورت طبقه‌بندی اسباب‌بازی‌ها براساس گروه سنی ………………. – اسباب بازی و هیجانات منفی کودک ……………… – کاربرد اسباب بازیها در مهد های کودک ………………… – تولید اسباب بازی ها در دنیا و در ایران ……………….. قیمت فایل فقط 20,900 تومان برچسب ها : ادبیات نظری تحقیق بازی اسباب بازی
منتشر شده در
  • دانلود پاورپوینت همه چیز در مورد ایزو مدیریت 32
  • دانلود پاورپوینت همه چیز در مورد ایزو مدیریت 32 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل دانلود پاورپوینت همه چیز در مورد ایزو مدیریت 32 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی این فایل. دانلود دانلود پاورپوینت همه…

  • اکسل پیشرفته آنالیز کارکرد پرسنل برنامه نویسی 1
  • اکسل پیشرفته آنالیز کارکرد پرسنل برنامه نویسی 1 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل اکسل پیشرفته آنالیز کارکرد پرسنل برنامه نویسی 1 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی این فایل. دانلود اکسل پیشرفته آنالیز کارکرد پرسنل…

  • دانلود تحقیق تیریستور 22 ص الکترونیک و مخابرات 22
  • دانلود تحقیق تیریستور 22 ص الکترونیک و مخابرات 22 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل دانلود تحقیق تیریستور 22 ص الکترونیک و مخابرات 22 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی این فایل. دانلود دانلود تحقیق تیریستور…

  • پاورپوینت آشنایی با استان اصفهان جغرافیا 59
  • پاورپوینت آشنایی با استان اصفهان جغرافیا 59 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل پاورپوینت آشنایی با استان اصفهان جغرافیا 59 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی این فایل. دانلود پاورپوینت آشنایی با استان اصفهان دسته: جغرافیا…

  • ستون فقرات و نحوه مراقبت از آن پزشکی 61
  • ستون فقرات و نحوه مراقبت از آن پزشکی 61 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل ستون فقرات و نحوه مراقبت از آن پزشکی 61 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی این فایل. دانلود ستون فقرات و…

  • پاورپوینت اصول بهداشت و بازرسی گوشت در كشتارگاه طیور پاورپوینت 123
  • پاورپوینت اصول بهداشت و بازرسی گوشت در كشتارگاه طیور پاورپوینت 123 به وب سایت آسان دانلود خوش آمدید. دانلود فایل پاورپوینت اصول بهداشت و بازرسی گوشت در كشتارگاه طیور پاورپوینت 123 با لینک مستقیم از سایت مرجع اصلی این فایل.…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *